środa, 4 września 2013

Biur(k)owy tydzień!

pinterest.com

Wasze pociechy wyruszyły właśnie do szkoły, a ich pokoje to miejsca pełne chaotycznie poupychanych zabawek? A może sami wracacie po urlopie i potrzebujecie jakoś się zorganizować i uporządkować przestrzeń wokół siebie? Bez względu na odpowiedź, nie ma rady - trzeba wziąć się do pracy!

Przy organizacji domowej przestrzeni biurowej należy przede wszystkim zastanowić się nad wyborem i umiejscowieniem biurka, dobraniem odpowiedniego oświetlenia oraz znalezieniem miejsca i odpowiednim uporządkowaniem wszystkich dokumentów i materiałów, tak zwanej "papierologii". A więc po kolei.

1. Miejsce do pracy

Bez względu na to, czy urządzacie sobie osobny pokój do pracy (marzenie!), czy chcecie wygospodarować jakiś mały kącik, by tam w skupieniu oddać się swoim obowiązkom, potrzebujecie biurka, stolika bądź kawałka blatu. Od razu mówię, że nie chodzi tu o stół w kuchni tudzież podkładkę pod laptop (chociaż sama w sobie jest świetnym rozwiązaniem! Zob. np. TU), bo chaos, który wtedy powstaje, daleki jest od idei eleganckiego wnętrza... 

W pierwszym przypadku sprawa jest jasna: dopasowujecie biurko do wielkości pomieszczenia. Biurko może być proste (optymalne wymiary to 120x65cm) lub narożne (na nie potrzeba znacznie więcej miejsca). Natomiast w drugim wariancie można wybrać biurko składane (w przypadku bardzo ograniczonej przestrzeni) albo zamykane (wtedy może stać wszędzie - wystarczy zamknąć cały bałagan!).

biurko proste



 biurko narożne




biurko do ustawienia w literę L


biurko zamykane (sekretarzyk)




2. Odpowiednie oświetlenie

Jasną sprawą jest, że lampka dla praworęcznych musi być umieszczona po lewej stronie, zaś dla leworęcznych - odwrotnie (podobnie jest ze stawaniem biurka przy oknie).  Lampki mogą być montowane do blatu albo mogą po prostu na nim stać. Ważne jest także dopasowanie odpowiedniej żarówki (najbardziej przyjazne światło dają żarówki halogenowe).
3. Uporządkowanie dokumentów

Ten aspekt zawsze stanowi najtrudniejszy element aranżacji własnej przestrzeni biurowej. Przede wszystkim istotne jest posiadanie jakiejś szuflady (najlepiej pod biurkiem) albo szafeczki bocznej (też najlepsza by była z szufladami), a także kilku półek nad albo z boku biurka. 

biurko zabudowane




biurko z szufladami



biurko z szufladami i komodą




komoda na kółkach



Ponadto przydatne jest zaopatrzenie się w różnego rodzaju segregatory, pudełka i organizery, które ułatwią utrzymywanie porządku w dokumentach.


Podsumowując, zasada jest taka: mniej znaczy więcej. Im mniej rzeczy na biurku, tym łatwiej okiełznać chaos. A zatem jeśli lubicie ozdobne figurki lub inne bibeloty niech raczej rozpleniają się w innych miejscach Waszego mieszkania, a tu pozostawcie ewentualnie jeden drobiazg (np. ramkę ze zdjęciem ukochanej osoby). Podobna zasada niech rządzi w dziecięcych pokojach: zabawki zamknięte w pudłach, a na biurku miejsce na książki, zeszyty i inne pomoce naukowe.

Po więcej porad zapraszamy Was do osobistego kontaktu, a także do codziennego zaglądania na nasz facebookowy profil!

autor: kasia

1 komentarz:

Unknown pisze...

Świetny, konkretny poradnik! Nic tylko wcielać w życie:)